Din când în când îmi vine-n gând că mă scufund și mă afund la infinit într-un neant fără sfârșit și urlu strig da nu m-aud Acum io-s în vertij și nu mă laud că mi-am pierdut dinții din gură Io am mușcat din adevăr cu ură nu am vrut masca de iluzii Mi-am dat la pix cu sete prin perfuzii am primit sânge nou Mi-am șlefuit ideile într-un vocabular lingou și-am ars-o arogant și egoist Un pueril imberb teribilist mi-a dat cu pumnu-n cap realitatea ca un pugilist Și când am început să cad toți m-au văzut dar nu m-au auzit nu mă aud de fel Și mă scufund în văzul lor într-un mine distrugător le spun cuvinte ca un puzzle alambicat înspre un viitor trecut de-atâtea ori prin văzul lor mă sinucid nemuritor

despre:

luni, 21 noiembrie 2016

Cum sa scoti un best-seller

Am fost in weekend la Gaudeamus, pentru a participa la lansarea volumului "Poezii pentru vaduve", scos de Marcica Belearta la Herg Benet.

Asta a fost un compromis din partea mea, Herg Benet e cea mai hoaita editura din toata panoplia de edituri hoaite din Romania, dar Marcica e misto si, daca astia i-au editat cartea asta e, am trecut peste repulsia pe care mi-o provoaca Herg Benet. O sa scriu si despre volumul Marcicai (asa se face corect acordul, Voicescule!) dupa ce il citesc pe tot, pana atunci o sa spun cate ceva despre cum poti sa iti dai impresii ca esti editura relevanta care editeaza scriitori relevanti.

In primul rand se ia un  ̶m̶a̶s̶c̶a̶r̶i̶c̶i̶ director de editura care nu e in stare sa lege 5 cuvinte in 2 propozitii. Apoi ii dai o nevasta la fel de originala ca trendul emo, productiva ca Sandra Brown, talentata ca Laura Andresan si cu egoul unui Smeagle. Pe langa aduci toti bloggerii care se screm sa para scriitori (Lucian Mindruta, Petronela Rotar, Ana Barton, samd.) si le faci lansari mega promovare in social media ca sa creada gospodinele ca e un act de cultura sa iti faci poze cu maculatura astora si astepti sa vinzi. Teoretic ai o casa de editura, cu nume mari (bine, nu mai mari ca gusa sotiei  ̶m̶a̶s̶c̶a̶r̶i̶c̶i̶u̶l̶u̶i̶ directorului), care vinde! Numele alea mari de care am spus sunt deja bloggeri care stiu ca sunt A-listeri, piscotari imputiti care nu au pic de talent sau de coloana vertebrala, capabili sa-ti vanda si cele mai personale povesti sau cele mai false teorii, asa ca au un fan-base de oi incapabile de discernamant care le vor aplauda fetid ineptiile debitate sub titlul de "romane", maculatura lipsita de valoare literara oferita intre coperti colorate, kitschoase, fix pe placul cocalarilor care nu urmaresc WowBiz.

Apoi prinzi si tu un locsor aglomerat la un targ de carte, iti prezinti editura, vinzi niste carti si faci top dupa ele fara sa dai cifre si gata, esti vedeta. Mai ales ca ai standul de carte mai mic decat taraba de mici de la capatul parcarii si in poze se va vedea ditamai aglomeratia. Probabil ca  ̶m̶a̶s̶c̶a̶r̶i̶c̶i̶u̶l directorul care-si pompeaza best-sellere in nevasta va declara multumit ca are o afacere de succes, pula mea, nu neg asta. Insa are si pretentia ca e act de cultura ce face si asta e de cacat.

*Disclaimer: a fost aruncata pastila cum ca eu am fost refuzat de Herg Benet si d-aia sunt hater la adresa editurii si a scriitorilor editurii. Nu am trimis vreodata un singur text la Herg Benet cu intentia de a fi publicat de catre ei, din simplul motiv ca 90% dintre scriitorii Herg Benet sunt bloggeri prosti si nu vreau sa stau in compania lor. De asemenea, nu am futut-o niciodata pe Cristina Nemerovschi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu